Fotoskola.

Sådär, dags igen. Dock tråkigt tema denna gång. Men jag vet inte om någon läser det här? Fick ingen kommentar förra gången satt. Sen tar jag tråkiga teman, ni som är intresserade kan väl säga vad jag ska skriva om? Vore lättare, haha!
Aja, tänkte snacka om hösten och skärpedjup.

Nu är hösten här och många beger sig ut med kamerorna i högsta hugg för att fånga de fina färgerna och de fallna löven. Jag har gjort det 3-4 gånger iår redan. I love it.
Mitt tips för att fånga hösten är att ta mycket bilder på löv som ligger på backen med helst ljusstarka objektiv som 2.8 i bländaromfång och trycka på slutartiden rejält mycket,



Denna bild körde jag jag 1.8 i bländare och slutartid 2500 vilket är rejält mycket. Sedan tycker jag att man ska öka kontratsten i bilden för att få fram färgerna mer. I redigeringen på den där bilden har jag endast ökat kontraster och beskärt lite efter smak. Försök få mycket färger också, det tycker jag är snyggt!
Hoppas det var lite tips iaf, somsagt. Ge lite tips att skriva om, har dålig fantasi!

Kommentarer
Postat av: pontus

tjena. du borde testya SELEKTIV FÄRGÄNDRING. det är fan det bästa siom finns in photoshop :)

2008-09-23 @ 17:47:22
URL: http://drakenochprinsen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fina bilder! :)

2008-09-24 @ 10:53:57
URL: http://ewiis4.blogg.se/
Postat av: Agnes

näe, fan va tråkigt :( men tur att jag skippade den då..

fin bild förresten.

2008-09-24 @ 11:13:17
URL: http://agneslangerth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0