Hammarby IF blir orättvist bedömda!

Måste få skriva av mig lite om gårdagen och allt nu inom fotbollen av det jag läst. Först och främst, jag vet det inte är många fotbollsintresserade på denna blogg men den lilla skaran som är det kan väl läsa, SNÄLLA!

Jag köper Aftonbladet idag och självklart möts jag av löpsedeln "Nya skandalderbyt". Visst, det var sjukt av Hammarby, eller nej, jag kan inte skriva Hammarby fansen, för det är inte fans. Det är ouppfostrade snorungar som förstör en hel fest för ungefär 100 000 människor genom att kasta in pyroteknik mot fotbollsplan där människor finns som kan dö. Varför man gör detta kan jag inte svara på men jag vet att det inte är fans, dem som kallar sig fans och förstör för Bajen vet inte vad dem snackar om. Om man älskar sitt lag vet man hur man får göra och inte får göra när man står i klacken eller är på arenan. Så dessa människor älskar tydligen inte Hammarby IF. Och då har dem inte ett dugg att göra på arenan. Visst, dem blir sur för att det går dåligt på mátchen och för Hammarby, mycket förståligt. Men det dem här snorungarna inte fattar är att det blir inte bättre. Dem som gör dem här grejjerna är 15-20års åldern. Dem är inte med i Hammarbys firma, "KGB", för dem gör inte sånt här. Dem är bara där för att förstöra. Samma gäller Aik och Dif;s supportrar när det händer, det är inte ens firmorna det handlar om. Och att Hammarby börjar slå sina egna supportrar, eller nja, supportrar är att ta i, vi kallar dem, "klack-personer-att-stå-vid" är så bra. Dem städar upp, det är nog firma-medlemmarna som går in och städar upp så att säga.

Sen tycker jag tidningarna skriver så sjukt dåligt så det finns inte. Dem tar upp att Hammarby får ett avbrott i matchen och kan ändra sin taktik. Aik-spelarna klagar, men i 3 derbyn har detta tidigare hänt. Aik-"klack-personer-att-stå-vid" börjar kasta in saker och matchen avbryts, 3 gånger har Hammarby tappat ledning när Aik går in och får ett avbrott. Däremot kommer jag ihåg hur känslan när speluppehållet mot Gnaget som varade i en evighet och där de lyckades kvittera var.
Där kommer känslan av rättvisa in.
Hade Aik:s tilltag resulterat i avbruten match så hade även denna gjort det. Och sen när dem klagar visar hur sjukt enögda människor kan vara, och domaren, som inte ens erkänner att det var fel att dömma straff? Självklart kan man inte säga att det var domarens fel att det blev kalabalik. Aldrig ska man kasta in fyrverkerier på en fotbollsarena där det vistas ett 60-tal männsikor som försöker underhålla oss och vi bara pissar på dem tillbaka? Och Hammarby ansökte innan matchen att om att få sätta upp nät på Råsundas södra läktare där "klack-personer-att-stå-vid" men ansökan avslogs, vilken idiot avslår en säkerhetsfråga? Det skulle jag vilja ha svar på.

Polisens arbete efter matchen är kastrosofalt dåligt. Jag läste på Bajenfans sida tidigare hur sjukt dåligt det var, länk kommer! Hittar inget men så jag uppfattat det så när Bajenfans ska ta sig till tunnelbanan och åka hema blir dem pressade tillbaka till arenan av polisbilar och polishästar, folk som vill ta sig hem blir pressade mot Aik;s sida där hetsade Gnagare står, barnfamiljer. Jag vet att polisen gör ett svårt jobb men kanske måste man tänka om? Är Råsundas säkerhet tillräcklig efter match? Jag vet inte men polisen gjorde inget bra jobb igår av min uppfattning, men. Får man läsa något av det här i Aftonbladet? Nej, för deras reportrar är så sjukt dåliga att dem inte vågar ta upp en sånhär sak och lägger all skit på fansen, när det är 9000 och det är 8980 som beter sig som svin? Det är där orättvisan kommer in i bilden, jag har aldrig läst en artikel där rätt story står. Men det är något vi får leva med, tyvärr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0